نمایش فایل(111- تأثیر حفر همزمان و متوالی در پایداری تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز)

مشخصات نویسندگان مقاله تأثیر حفر همزمان و متوالی در پایداری تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز مهدی اخگر - کارشناسی ارشد مهندسی عمران ژئوتکنیک دانشگاه ارومیه حسن مومیوند - استادیار گروه معدن دانشکده فنی دانشگاه ارومیه قلی اسدزاده خوشه مهر - کارشناس...
نمایش فایل(111- تأثیر حفر همزمان و متوالی در پایداری تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز)|50063056|rkz1903316|
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان 111- تأثیر حفر همزمان و متوالی در پایداری تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز را مشاهده می نمایید.

مشخصات نویسندگان مقاله تأثیر حفر همزمان و متوالی در پایداری تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز

مهدی اخگر - کارشناسی ارشد مهندسی عمران ژئوتکنیک دانشگاه ارومیه
حسن مومیوند - استادیار گروه معدن دانشکده فنی دانشگاه ارومیه
قلی اسدزاده خوشه مهر - کارشناسی ارشد مهندسی عمران، ژئوتکنیک دانشگاه ارومیه


چکیده مقاله:

کلان شهرهای ا یران طی دهه های اخیر پرجمعیت تر شده و موضوع حمل و نقل شهری به صورت مسئله ای مهم و حاد در آمده است احداث تونل مترو یکی از روشهای اساسی حل مشکل ترافیک سنگین چنین کلان شهرهایی از جمله شهر تبریز است حفر تونل مترو در زمینهای سست مناطق شهری موارد و مسائل مختلفی در پی دارد راه حل تونلهای موازی، مزیتهای عمده از قبیل کاهش قطر هر دو تونل و کاهش حرکت خاک ناشی از ساخت تونل ارائه می کند اثر حفر هم زمان و متوالی در پایداری تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز به روش عددی با استفاده از نرم ا فزار FLAC در میزان تنش ها جابجایی اطراف تونل، نشست سطح زمین، و نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل و ضریب اعتماد سیستم نگهداری مورد بررسی قرار گرفته است نتایج نشان میدهددر حالت حفر متوالی دو تونل حداکثر نشست سطح زمین 9.28 میلی متر و ضریب ا طمینان سیستم نگهداری تونل 1.85 می باشد د رحالیکه حفر هم زمان دو تونل باعث 21% افزایش نشست سطح زمین و افزایش نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل شده است و ضریب اطمینان سیستم نگهداری کاهش می یابد.


کلیدواژه‌ها:

تحلیل پایداری - حفر هم زمان - حفر متوالی - نشست - نیروهای وارد بر سیستم نگهداری تونل


نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:


اخگر, مهدی؛ حسن مومیوند و قلی اسدزاده خوشه مهر، ۱۳۸۹، تأثیر حفر همزمان و متوالی در پایداری تونل دوقلوی مسیر شماره 1 متروی تبریز، پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (اخگر, مهدی؛ حسن مومیوند و قلی اسدزاده خوشه مهر، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (اخگر؛ مومیوند و اسدزاده خوشه مهر، ۱۳۸۹)



مطالب دیگر:
🔥اصول فقه (بخش )2 رشته فقه ، الهیات🔥مجموعه تست دروس زبان و عربی رشته فقه ، الهیات🔥جزوه متون فقه بخش اول رشته فقه ، الهیات🔥جزوه متون فقه بخش دوم رشته فقه ، الهیات🔥تاریخ ادبیات و سبک شناسی (رشته زبان و ادبیات فارسی)🔥مجموعه تست (زبان و ادبیات فارسی)🔥( کتاب مجموعه زبان و ادبیات فارسی ( بدیع🔥کتاب فنون ادبی رشته زبان و ادبیات فارسی🔥دانلود کتاب زبان تخصصی (زبان و ادبیات فارسی)🔥کتاب مجموعه زبان و ادبیات فارسی نثر فارسی🔥کتاب مجموعه زبان و ادبیات فارسی نثر عربی🔥کتاب مجموعه زبان و ادبیات فارسی صرف و نحو عربی🔥کتاب مجموعه زبان و ادبیات فارسی عروض و قافیه🔥کتاب مجموعه زبان و ادبیات فارسی معانی بیان و بلاغت🔥مقاله ازدواج و طلاق🔥مقاله اختلالات هویت جنسی🔥کتاب ریشه های روانی رفتار کودک🔥مقاله شيوه هاي فرزندپروري🔥مقاله روان سالم🔥. مقاله 99 گونه از قرص های روان گردان اکستاسی🔥مقاله اختلال اضطراب در کودکان و نوجوانان🔥تحقیق اعتماد به نفس🔥تحقیق استرس در زندگی🔥انحرافات جنسی - علل و عوامل موثر در انحرافات جنسی و پیامدهای آن🔥اعتیاد جرم یا بیماری